Merkstrategieën voor succesvolle business

Een merkstrategie is niet alleen waar je heen wilt, het is hoe je er gaat komen. En wat je daar voor moet doen, maar ook vooral wat je ervoor moet laten.

Wij hielpen al 100+ organisaties met hun merkstrategie. Krachtige concepten, voor sterke merken.

Waar te beginnen

Want jij wilt een merkstrategie die jou…

Richting geeft, sturing biedt en navigeert naar wat je wilt bereiken.
01 Merkidentiteit
Voordat we aan maken slaan, bouwen we een plateautje. Het vertrekpunt en fundament van jouw merk en onze samenwerking.
02 Positionering
Je bent ongetwijfeld niet de eerste die zich gaat betreden tot een bepaald speelveld. We gaan op zoek naar wat jou anders maakt van de rest.
03 Doelgroep
Alleen ga je er natuurlijk niet komen. Daar hebben we jouw doelgroep voor nodig. Daarom hebben we constant hun bril op bij het ontwikkelen.
04 Waardepropositie
We weten wat jouw onderscheidend vermogen is. En ook wie jouw doelgroep is. Nu nog het samenbrengen van vraag en aanbod.
05 Conceptontwikkeling
De kans is aanwezig dat hetgeen wat we lanceren, nog nooit eerder is gedaan. We denken graag mee in hoe we jouw unieke propositie uitdragen.
06 Activatie
Hoe we jouw merk in de markt gaan zetten, moet zorgvuldig doordacht worden. Samen stippelen we een plan uit voor een knallende lancering.
Onze oplossing

We doen niks zonder gedachte

Voordat we aan het maken slaan, zorgen we voor een goed begrip van jullie speelveld. We zetten een merk in zijn kracht, door te ontwikkelen door de bril van de doelgroep. Want designs op basis van feiten, leiden tot zakelijk succes.

Merkstrategie

Samen ontwikkelen we een lange termijn plan om jouw merk succesvol te ontwikkelen en te beheren. Onze creatives gaan de slag met merkidentiteit die gaat zorgen voor de juiste perceptie.

Go-To-Market

Wanneer we het concept helder hebben, gaan we graag aan de slag met de creatie ervan. We hebben alles in-house om met korte communicatielijnen jouw droommerk te realiseren.
Onze werkwijze

In 3 stappen naar een sterk merk

Met onze bewezen 3C-methode begrijpen wij dat elk project maatwerk vereist en een continu proces is.

Concept

Een concept ontstaat zomaar niet, daar wordt over nagedacht. Het bouwen van een fundament is ons vertrekpunt. Met strategen en creatives gaan we op zoek naar de connectie tussen merk en de doelgroep. 

Creatie

Als we aan de slag mogen, willen we onszelf bewijzen. We doen niks zonder gedachte. Met designs op basis van feiten, leggen we de basis voor een online merk dat zorgt voor zakelijk succes. 

Conversie

Investeringen doe je om terug te verdienen, dat snappen we maar al te goed. Wij bieden de basis om jouw merk verder te laten renderen. Samen met onze partners van Converseon hebben wij alles in huis voor de juiste activatie. 

Klaar voor succesvolle business?

Voel je vrij om contact met ons op te nemen om te sparren met een van onze strategen. We willen graag jouw verhaal horen en gaan de uitdaging aan om van jouw merk een succesverhaal te maken. 

Ons portfolio

TRUST IT

NTAB

Fysio Trainingscentrum Weesp

Securex

Staffing Now

Gebatec

Samantha Meijer

Koster Di Giacomo

EK Poule

CITO Transport

HR Vaartmaker

Kooistra & ter Borgh

Wij zijn BROER!

Camper Pay

Opticon

Klantreviews

Zij zijn de business van vandaag, word jij de business van morgen?

“Na 12 jaar weer verliefd op het volledig nieuwe Kooistra en ter Borgh. De nieuwe huisstijl heeft het vuur weer doen aanwakkeren en zorgt dat wij weer met liefde bouwen aan ons bedrijf. Door de prachtige nieuwe website branden wij weer vol liefde door aan ons bedrijf.”

Jeffrey Kooistra

Eigenaar

4.8

FAQ

Meest gestelde vragen

Want er komt veel kijken bij het vormen van een merkstrategie. We hopen jouw vraag hieronder te tackelen. Zo niet? Schroom dan niet om jouw vraag anders alsnog te stellen.
Afhankelijk van de omvang. Maar onze ervaring leert dat we in 2 á 3 sessies een goed beeld kunnen scheppen om mee aan de slag te gaan. Met gewogen pauzes tussen de sessies en naslagwerk, kan je uitgaan van een periode van 4 tot 8 weken.
Voor het ontwikkelen van een merkstrategie rekenen wij doorgaans vanaf 2.500, – (afhankelijk van de omvang en gewenste deliverables).

Ten eerste hebben we bij onze intake jouw wensen geïnventariseerd en stellen we een maatwerk traject samen waarin we jouw merkstrategie gaan vormen. Daarvoor presenteren wij een plan van aanpak inclusief investering, bij akkoord plannen we samen de strategische sessies en eindpresentatie in.

Wij begeleiden je door dit traject, we hebben regelmatig contact over de voortgang en schromen niet om je te bellen wanneer we ergens over twijfelen onderweg.
Wij leveren de output in een to-the-point document dat niet langer is, dan nodig is. Geen wollige bla-bla slides of hele scripties. We vertellen wat je moet weten en geven sturing voor in de toekomst.
We voeren marktonderzoek en doelgroepanalyses uit om de behoeften en wensen van je doelgroep te begrijpen en deze te integreren in de strategie. Oók kunnen wij klantinterviews afnemen.
Merkidentiteit gaat over wie je als merk bent, terwijl positionering aangeeft hoe je wilt dat je doelgroep je merk ziet in vergelijking met de concurrentie.
We plannen een uitgebreide campagne om je merk succesvol te lanceren, inclusief marketing- en communicatieplannen, en meten de resultaten om de strategie verder te optimaliseren.
Design. Development. Strategy. Social media. Branding. Technology. Campaign. Videography. Photography. Design. Development. Strategy. Social media. Branding. Technology. Campaign. Videography. Photography. Design. Development. Strategy. Social media. Branding. Technology. Campaign. Videography. Photography. Design. Development. Strategy. Social media. Branding. Technology. Campaign. Videography. Photography.